El meu nou vici: Geocaching

 

 

Fa 3 mesos que estic aficionada al
geocaching. Resumint, es tracta de
"buscar tresors", però intentaré descriure-ho millor:

Per celebrar que al maig de 2000 els Estats Units van permetre que
els receptors de GPS rebessin una señal exacta, a un americà se li va
acudir d’amagar una capsa plena d’objectes als voltants de la seva
ciutat.A l’arribar a casa va publicar-ne les coordenades a internet
afegint-hi que la gent podia agafar un objecte de la capsa, sempre i
quan en deixés un altre d’igual o major valor. Evidentment, la idea va
ser copiada i actualment hi ha un milió de capses escampades pel món.
Sense anar més lluny, a Manresa (la meva ciutat) n’hi ha més de 20.

Aquestes capses s’anomenen "cachés" (de geocaching) i poden ser de
qualsevol mida: Enormes o molt petites, ja que amagar-les a la ciutat
costa més. Als cachés més petits no hi caben regals, pero la gràcia és
que acostumen a trobar-se a llocs interessants. Durant la Fira
Modernista de Terrassa amb el roviba vam aprofitar per fer turisme i vam
trobar-ne 6 (tot i que n’hi ha molts més), descobrint llocs preciosos
de Terrassa que ingoràvem totalment que existien!

També hi ha cachés amagats a zones de muntanya. Fins i tot, per
aquelles persones que els agrada caminar, hi ha cachés amb rutes
preparades on durant la caminada has d’anar agafant pistes que t’ajuden a
trobar les coordenades finals. N’hi ha de familiars que són molt
divertides pels nens, sobretot perque al final els espera el "tresor".

A vegades trobo cachés a llocs on hi passo sovint i potser fa 3 anys
que són allà! És més, estic segura que moltes persones que llegeixin
aquest post tindran un caché a menys de 2 quilòmetres. Animo a tothom
que provi buscar-ne un, perquè quan trobes el primer no pots parar!

La pàgina web oficial del Geocaching és: http://www.geocaching.com.
Heu de registrar-vos i anar a l’apartat "Hide & seek a caché". Aquí
podeu posar-hi una adreça i un radi de marge. Us recomano prémer la
icona "map it" per veure el llistat sobre google maps.

Anuncis

7 pensaments sobre “El meu nou vici: Geocaching

  1. Quines coses passen pel món i jo sense saber-ho… Ja és ben bé que hi ha tota una subcultura que compta amb el desconeixement general. Suposo que quan dius que les trobes és havent apuntat les coordenades abans i anant al lloc exacte, no?

  2. Hola !
    Jo també sóc molt aficionat al geocaching. És fantàstic trobar llocs que no sabriem que ni existeixen gràcies a un joc tan divertit com aquest. Llàstima que m’hi puc dedicar molts pocs dies…
    SALUT i FORÇA !

  3. Ei!
    Jo feia temps que ho volia provar però em feia falta l’última empenta…
    Avui m’ha baixat l’app per l’iParatu i he trobat el meu primer “caché”
    I sí,… vicia molt!!!!!
    Ben

Deixa un comentari

